Disse contentformater kan sikre din virksomhed loyalitet og salg

Sponsoreret indhold

Forbrugere er meget kvalitetsbevidste og vælger nøje, hvad de skal bruge deres penge på. Mange researcher for eksempel et produkt, før de køber det. Og mange søger efter hjælp til at tage en købsbeslutning. Det skal virksomheder imødekomme. Virksomheder arbejder derfor i højere og højere grad med content for at yde en god service, skabe værdi og dermed øge loyalitet og salg.

Content marketing er markedsføring, som handler om at tiltrække og fastholde kunder med værdiskabende, unikt og målrettet indhold. Det kan gøres gennem alt fra blogindlæg til videoguides og infografikker. Her får du et overblik over nogle contentformater.

Blogindlæg

Blogindlæg er måske dét, de fleste forbinder med content. Med blogindlæg kan du skabe værdi for dine kunder, fordi du i indlæggene kan lave eksempelvis guides, lister og anmeldelser, som hjælper kunderne med at foretage gode køb og generelt bare blive klogere på et emne, de kan få gavn af. Fordi blogindlæg besvarer potentielle kunders spørgsmål og hjælper dem med at tage gode købsbeslutninger, skaber indlæggene tillid. De fanger derudover kunderne tidligt i købsrejsen, fordi forbrugere ofte læser om produkter og leder efter gode råd på blogs, inden de køber produkter.

Du kan med fordel læse om content marketing i dybden for bl.a. at øge salg. Når det kommer til blogindlæg, bliver din online tilstedeværelse større for hvert indlæg, og chancerne for at tiltrække meget gratis trafik til din hjemmeside bliver derfor også større. Derudover kan gode blogindlæg stemple din virksomhed som ekspert inden for et område, hvilket kan få kunderne til ofte at vende tilbage til din hjemmeside og lægge penge i din virksomhed, fordi de stoler på din virksomhed.  

Video

Med produktvideoer, videoguides, reklamefilm og testimonials kan din virksomhed fremvise produkter for at guide kunderne – ligesom med blogindlæg. Men videoer er for mange personer mere indbydende og nemmere at forholde sig til, fordi der er tale om noget visuelt. Når kunder har set et produkt på video frem for blot at have læst om det, kan det gøre dem mere klar til at købe det. På den måde kan salget øges.

Ligesom blogindlæg kan videoer øge din virksomheds synlighed og få kunder til at stole på virksomheden. For eksempel giver videoer kunderne et meget bedre indblik i virksomheden og de mennesker, der står bag den. Det giver dig mulighed for at skabe troværdighed og fastholde kunder.

Nyhedsbreve

Når en kunde allerede har vist interesse for din virksomhed og dine produkter, kan du med deres tilladelse sende dem nyhedsbreve på mail. Med nyhedsbreve kan du hurtigt sende kunderne relevante tilbud og gøre dem opmærksomme på eksempelvis dit nye produkt eller event, som kunne være noget for dem. På den måde kan du med nyhedsbreve pleje forholdet til dine kunder.

Sørger du for at sende nyhedsbreve, som er målrettet hver enkelt kunde og deres individuelle interesser, kan du skabe begejstring hos dem, fordi de vil opleve, at du kender dem og giver dem noget af værdi. Sådan kan du skabe loyalitet.

Med nyhedsbreve får kunderne tilbud og informationer på mail, hvilket øger chancerne for, at de ser netop dine produkter og services. Her risikerer informationerne ikke at forsvinde i mængden af indhold og tilbud, som de kunne gøre det på eksempelvis sociale medier. Derfor kan nyhedsbreve hurtigere føre til salg.